Junior Database Marketeer/Data Analist
Als Junior Database Marketeer/Data-analist in de accountancy sector draag je bij aan het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategieën. Het uitvoeren van deze strategieën is bedoeld om de klantenbasis van de organisatie uit te breiden en te behouden. Je werkt nauw samen met andere afdelingen om de marketingcampagnes te coördineren en te optimaliseren.
Je analyseert grote stromen data om ze overzichtelijk, helder en begrijpelijk aan anderen te kunnen presenteren. Zo gebruikt deze organisatie bijvoorbeeld allerlei marketing tools die gegevens meten op de website en apps. Je vertaalt data uit deze en andere, verschillende bronnen naar marketing- en business development context, zodat anderen hierop kunnen besluiten. Ook doe je onderzoek naar ontwikkelingen binnen de branches/segmenten waar klanten actief zijn en naar de inspanningen van branchegenoten.
Op basis van je analyses en conclusies stel je rapportages en dashboards op voor interne klanten (partners). Databasemanagement en contact met externe partijen, zoals dataleveranciers en onderzoeksbureaus, behoren ook tot je werkzaamheden. Je speelt een rol in het opzetten en onderhouden van het nieuwe CRM systeem op basis van MS Dynamics. Verder werk je met relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS).
Je komt terecht in een groeiende organisatie, waarin een directe en persoonlijke manier van communiceren centraal staat. Je krijgt de mogelijkheid te groeien in je vakkennis en persoonlijke vaardigheden. Je leidinggevende en je collega's binnen het team helpen je daarbij. Ook krijg je de ruimte om zelf invulling te geven aan deze veelzijdige functie en daarmee bij te dragen aan de strategische groei van deze organisatie.
Je taken/verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:
Functie-eisen:
Ervaring met gebruik van relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS);
Kennis van Microsoft Dynamics of een professioneel CRM is een pré;
Sterke analytische vaardigheden, veerkrachtig, kwaliteits- en resultaatgericht en aandacht voor details.
Arbeidsvoorwaarden:
Copyright © Alle rechten voorbehouden