Junior Database Marketeer/Data Analist


Als Junior Database Marketeer/Data-analist in de accountancy sector draag je bij aan het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategieën. Het uitvoeren van deze strategieën is bedoeld om de klantenbasis van de organisatie uit te breiden en te behouden. Je werkt nauw samen met andere afdelingen om de marketingcampagnes te coördineren en te optimaliseren.


Je analyseert grote stromen data om ze overzichtelijk, helder en begrijpelijk aan anderen te kunnen presenteren. Zo gebruikt deze organisatie bijvoorbeeld allerlei marketing tools die gegevens meten op de website en apps. Je vertaalt data uit deze en andere, verschillende bronnen naar marketing- en business development context, zodat anderen hierop kunnen besluiten. Ook doe je onderzoek naar ontwikkelingen binnen de branches/segmenten waar klanten actief zijn en naar de inspanningen van branchegenoten.


Op basis van je analyses en conclusies stel je rapportages en dashboards op voor interne klanten (partners). Databasemanagement en contact met externe partijen, zoals dataleveranciers en onderzoeksbureaus, behoren ook tot je werkzaamheden. Je speelt een rol in het opzetten en onderhouden van het nieuwe CRM systeem op basis van MS Dynamics. Verder werk je met relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS). 


Je komt terecht in een groeiende organisatie, waarin een directe en persoonlijke manier van communiceren centraal staat. Je krijgt de mogelijkheid te groeien in je vakkennis en persoonlijke vaardigheden. Je leidinggevende en je collega's binnen het team helpen je daarbij. Ook krijg je de ruimte om zelf invulling te geven aan deze veelzijdige functie en daarmee bij te dragen aan de strategische groei van deze organisatie. 


Je taken/verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Het analyseren van gegevens om inzicht te krijgen in de behoeften en interesses van klanten met als doel om een bijdrage leveren aan marketingstrategieën en -plannen om de klantenbasis van het bedrijf uit te breiden en te behouden.;
  • Het monitoren en rapporteren van de prestaties van marketingcampagnes aan het managementteam;
  • Grote stromen data verzamelen, opschonen, analyseren en modelleren met behulp van statistische en machine learning methoden;
  • Dashboards, rapporten en presentaties maken om de resultaten van je analyses te visualiseren en te delen met interne en externe stakeholders;
  • Het onderhouden van relaties met (interne) klanten en externe partijen zoals dataleveranciers en onderzoeksbureaus, en het bieden van ondersteuning bij vragen of problemen;
  • Samenwerken met andere data specialisten, accountants, auditors, consultants en managers om data-gedreven oplossingen te ontwikkelen en te implementeren;
  • Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van data science, artificial intelligence, financiële gegevens en accountancy;
  • Je speelt een rol in het opzetten en onderhouden van het nieuwe CRM systeem en dataplatform;
  • Genereren en rapporteren van de marketing funnel en ClientVoice, het klanttevredenheidsysteem.



Functie-eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Ervaring met gebruik van relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS);

  • Kennis van Microsoft Dynamics of een professioneel CRM is een pré;

  • Sterke analytische vaardigheden, veerkrachtig, kwaliteits- en resultaatgericht en aandacht voor details.


Arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris tussen de €2750,- en €3750,- bruto per maand o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Winstdelingsregeling;
  • Pensioenregeling;
  • Studieregeling;
  • Vergoeding inrichting thuiswerkplek;
  • Vaste kostenvergoeding;
  • Mobiele telefoon en laptop;
  • Vakantiegeld;
  • 29 vakantiedagen.