Project Management Officer - regio Rotterdam


Als Project Management Officer kom je te werken bij een organisatie in de verzekeringsbranche. Je gaat aan de slag met projectondersteuning via de tool MS Office. Hierin zetten de projectmanagers de gegevens van hun projecten en vullen (externe) projectmedewerkers hun uren in. Daarnaast kijk je hoe processen verbetert kunnen worden, voer je benchmarks uit en verzorg je documentatie. Je schakelt met verschillende stakeholders als projectmanagers, teammanagers en projectmedewerkes. De belangrijkste uitdagingen in deze functie zijn het faciliteren van de transformatie naar een Agile SAFe structuur en het meewerken aan de adoptie van het Microsoft PowerPlatform. De organisatie wil namelijk meer gaan doen met PowerBI, PowerApps en PowerAutomate. 


Als Project Management Officer kom je te werken bij een organisatie in de verzekeringsbranche. Je gaat aan de slag met projectondersteuning via de tool MS Office. Hierin zetten de projectmanagers de gegevens van hun projecten en vullen (externe) projectmedewerkers hun uren in. Daarnaast kijk je hoe processen verbetert kunnen worden, voer je benchmarks uit en verzorg je documentatie. Je schakelt met verschillende stakeholders als projectmanagers, teammanagers en projectmedewerkes. De belangrijkste uitdagingen in deze functie zijn het faciliteren van de transformatie naar een Agile SAFe structuur en het meewerken aan de adoptie van het Microsoft PowerPlatform. De organisatie wil namelijk meer gaan doen met PowerBI, PowerApps en PowerAutomate. 


Je komt te werken in een team van 3 collega's die onderdeel is van een IT-organisatie van 120 medewerkers. Dit team biedt ondersteuning aan de hele organisatie en voegt waarde toe op alle niveaus. Het is verantwoordelijk voor de dagelijkse administratieve en rapportage service en treedt op als kenniscentrum op het gebied van tools, coaching en training. In deze functie sta je midden in de organisatie. In het bijzonder valt ook de financiële administratie van de change organisatie binnen de verantwoordelijkheden. Jij levert de informatie die ervoor zorgt dat de organisatie de juiste keuzes maakt in haar programma's en projecten, zodat die aansluiten op de strategie. 


Je taken/verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Ondersteuning van projecten en programma's;
  • Fungeren als vraagbaak voor MS Office;
  • Financiële administratie van de change organisatie;
  • Datarapportages maken in PowerBI;
  • Faciliteren van de transformatie naar Agile SAFe;
  • Meewerken aan de adoptie van het Microsoft PowerPlatform;
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van een data warehouse (in samenwerking met de IT-organisatie);
  • Opzetten van een PMO Wiki/Kennismanagement;
  • Verbeteren van processen.


Functie-eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring met een Agile en/of Prince2 werkomgeving;
  • Ervaring met PowerBI (pré);
  • Affiniteit met finance (pré);


Arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris tussen de €3000,- en €4700,- bruto per maand o.b.v. 38 uur per week, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • 13e maand;
  • Thuiswerkmogelijkheden;
  • NS Business Card;
  • Korting op verschillende soorten verzekeringen;
  • Eigen fitnessruimte bij het kantoor.