Junior Data Analist


Als Junior Data Analist kom je intern te werken bij een groeiende en ambitieuze organisatie in de accountancy op de afdeling Marketing & Business Development. Je analyseert grote stromen data om ze overzichtelijk, helder en begrijpelijk aan anderen te kunnen presenteren. Zo gebruikt deze organisatie bijvoorbeeld allerlei marketing tools die gegevens meten op de website en apps. Je vertaalt data uit deze en andere, verschillende bronnen naar marketing- en business development context, zodat anderen hierop kunnen besluiten. Ook doe je onderzoek naar ontwikkelingen binnen de branches/segmenten waar klanten actief zijn en naar de inspanningen van branchegenoten. Op basis van je analyses en conclusies stel je rapportages en dashboards op voor interne klanten (partners). Databasemanagement en contact met externe partijen, zoals dataleveranciers en onderzoeksbureaus, behoren ook tot je werkzaamheden. Je speelt een rol in het opzetten en onderhouden van het nieuwe CRM systeem op basis van MS Dynamics. Verder werk je met relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS).


Deze organisatie streeft ernaar om de meest gewaardeerde en kwalitatief hoogwaardige accountancy en adviesorganisatie in het mid corporate en MKB segment te zijn door ambities merkbaar anders te helpen realiseren op een solide, betrokken en resultaatgerichte manier. Door een data-gedreven visie en strategie, creëren ze wendbaarheid in de ontwikkeling van hun diensten om snel en innovatief in te spelen in de veranderende omgeving waarin ze zitten. In de komende periode gaan zij verder inzetten om de organisatie hiervoor klaar te maken. Dit leidt tot grote en soms complexe veranderingen uitgevoerd in diverse projecten.


Je komt terecht in een groeiende organisatie, waarin een directe en persoonlijke manier van communiceren centraal staat. Je krijgt de mogelijkheid te groeien in je vakkennis en persoonlijke vaardigheden. Je leidinggevende en je collega's binnen het team helpen je daarbij. Ook krijg je de ruimte om zelf invulling te geven aan deze veelzijdige functie en daarmee bij te dragen aan de strategische groei van deze organisatie. 


Je taken/verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

  • Analyseren van grote stromen data om ze overzichtelijk, helder en begrijpelijk aan anderen te kunnen presenteren;

  • Vertalen van data uit verschillende bronnen naar marketing- en business development context;
  • Onderzoek doen naar ontwikkelingen binnen branches/segementen waar klanten actief zijn;
  • Opstellen van rapportages en dashboards voor interne klanten (partners);
  • Databasemanagement en contact met externe partijen, zoals dataleveranciers en onderzoeksbureaus;
  • Opzetten en onderhouden van een nieuw CRM systeem op basis van MS Dynamics;
  • Genereren en rapporteren van de marketing funnel en het klanttevredenheidssysteem. 


Functie-eisen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur 1+ jaar werkervaring in een soortgelijke rol;
  • Ervaring met gebruik van relationele databases (SQL), online marketing analytics (GA, GA4, GTM), dashboard tools (Power BI, Qlikview) en analysetools (STATA en/of SPSS, SSAS);

  • Kennis van Microsoft Dynamics of een professioneel CRM is een pré;

  • Sterke analytische vaardigheden, veerkrachtig, kwaliteits- en resultaatgericht en aandacht voor details.


Arbeidsvoorwaarden:

  • Een salaris tussen de €3500,- en €4500,- bruto per maand o.b.v. 40 uur per week, afhankelijk van kennis en ervaring;
  • Winstdelingsregeling;
  • Pensioenregeling;
  • Studieregeling;
  • Vergoeding inrichting thuiswerkplek;
  • Vaste kostenvergoeding;
  • Mobiele telefoon en laptop;
  • Vakantiegeld;
  • 29 vakantiedagen.